El Museu del Disseny ha rebut l’arxiu d’Anna Calvera, dissenyadora gràfica, investigadora i docent

El fons conté documentació de la seva etapa de formació com a dissenyadora i filòsofa, de la seva carrera professional com a docent i investigadora així com de la seva tasca dins d’associacions com l’ADP de la qual va arribar a ser presidenta.

Anna Calvera Sagué (Barcelona, 1954 – 2018) va estudiar Disseny Gràfic a l’escola Elisava, Filosofia a la Universitat de Barcelona i Semiòtica a la Universitat de Bolonya. Va començar a treballar com a dissenyadora gràfica, però aviat va decantar-se cap a la recerca i la docència. Gran part de la seva trajectòria va estar lligada a la Universitat de Barcelona on va començar a impartir classes el 1981 i va arribar a ser cap d’estudis de la Facultat de Belles Arts on va tenir un paper rellevant en la creació i implementació del Grau en Disseny. Va participar en nombrosos grups i projectes de recerca nacionals i internacionals i va ser membre de la European Academy of Design i del comitè impulsor de les International Conferences of Design History and Studies (ICDHS). Va ser també una de les fundadores de la Fundació Història del Disseny, i membre del seu patronat.

Fora de l’àmbit acadèmic cal destacar les seves contribucions a la recerca i la divulgació de la història i la teoria del disseny amb llibres com De lo bello de las cosas (Gustavo Gili, 2007), el comissariat d’exposicions com “Miguel Milá: la sabiduría de vivir” o la col•laboració amb el Museu del Disseny tant en la col·lecció de disseny de producte com, especialment, en la formació de la col·lecció de disseny gràfic.

L’arxiu, dipositat en el Centre de Documentació del museu, facilitarà l’estudi de les aportacions d’una de les docents i historiadores més prestigioses del nostre disseny.