Inspired in Barcelona: Terra Rossa

L'escena creativa de Barcelona arriba a la Milan Design Week amb una proposta que captura l'essència de la tradició catalana, "Inspired in Barcelona: Terra Rossa". Aquesta exposició col·lectiva, que es presenta a l'espai Sirtori26 del Porta Venezia Design District, reuneix la destresa de 16 artistes i dissenyadors contemporanis locals que reinterpreten el càntir català d'argila en una mostra que celebra i fusiona la matèria amb la forma, la tradició amb la creativitat, la natura amb l'ésser humà, tot a través del disseny.

Dirigida per la comissària Júlia Esqué i la conceptualització a càrrec d'Apartamento Studios, l'exposició destaca els valors de materialitat, sostenibilitat i proximitat, en sintonia amb el tema de la Milan Design Week d’enguany, "Matèria Natura".

"Terra Rossa" no només és una mostra d'art, sinó una oda a la terra i a l'argila com a elements fonamentals de la cultura catalana, sobretot, al voltant del cultiu de la vinya. De fet, la història del vi i l'argila estan intrínsecament lligades, i l’exposició ressalta aquesta relació íntima a través de la reinterpretació del càntir català, utilitzat des de temps immemorials per refredar líquids.

La meitat dels artistes, Jaume Ramírez, Lolo i Sosaku, OWL Furniture and Objects, Helena Fradera, Klas Ernflo, Claudia Valsells, Marc Morro i Robbie Whitehead, van intervenir el seu càntir en  estat cru, abans de la cocció, transformant les peces tradicionals en objectes contemporanis únics. L'altra meitat dels artistes, Mark Bohle, Gina Berenguer, Laura Brichs, Luna Paiva, Pepa Reverter, Albert Riera Galceran, Xavier Mañosa i About Arianne, han adoptat un enfocament plàstic, fent canvis en els càntirs després de la cocció. Tanmateix, totes les obres mantenen el respecte per les proporcions originals i la funcionalitat del càntir.

La peça central de l'exposició és una impressionant piràmide formada per 80 càntirs artístics, creada específicament per a aquest esdeveniment i resultat de la reinterpretació creativa dels setze artistes.

A través d'aquesta exhibició, els visitants tenen l'oportunitat de viure una experiència multisensorial, immersos en un ambient que celebra la creativitat, l'artesania i la cultura catalana.

"Inspired in Barcelona: Terra Rossa" és un exemple del talent català i de la seva capacitat per transformar elements tradicionals en obres d'art contemporani. Aquesta iniciativa és un testimoni del poder del disseny com a vehicle per expressar la identitat i la creativitat d'una comunitat.

Organitzada per BCD - Barcelona Centre de Disseny i promoguda per la Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ - Catalonia Trade & Investment, juntament amb l'Ajuntament de Barcelona (a través de l'Institut de Cultura de Barcelona - ICUB i Disseny Hub Barcelona - DHub). Amb el suport creatiu de Max Milà per a la il·luminació, i la col·laboració de les marques Crevin, Vergés, LedsC4 i San Miguel.