La Llotja celebra el seu 240 aniversari

El passat divendres 23 de gener La Llotja va presentar el projecte 240+, una iniciativa que aglutina diverses activitats que tindran lloc durant el 2015 per celebrar els 240 anys transcorreguts des de la creació de l’escola.

En aquest acte inaugural al Saló d’Actes de la Reial Acadèmia de les Belles Arts de Sant Jordi, hi van intervenir Perejaume, artista visual; Joan Antoni Solans, president de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi; Gerard Ardany, regidor d’Educació i Universitats de Barcelona; Manel Blasco, gerent del Consorci d’Educació de Barcelona; i Francesc Navarro, director de la Llotja.

Després, es va realitzar l’Itinerari 240+, un recorregut del passat al present de Barcelona que va fer parada en deu punts de referència històrica per a l’Escola i que va finalitzar amb la visita al Museu del Disseny de Barcelona, acompanyats per la directora del Museu Pilar Vélez.

La Llotja és el centre escolar d’art i disseny més antic de l’Estat Espanyol. Creada per La Reial Junta Particular de Comerç el 1775, ha format en les seves aules artistes tan rellevants com Picasso, Miró, Nonell i més recentment, Jaume Plensa, Oscar Tusquets, Joan Lao i Eugeni Quitllet, així com joves creadors com ara Zazo & Brull, Enoc Armengol, Albert Estruch, Xavier Mañosa o Sergio Mora.