Les cotilles, protagonistes de la carta de El Velódromo

La gran vitrina amb cotilles, mirinyacs i sostenidors és una de les peces destacades de El cos vestit. Siluetes i moda. 1550-2015, l’exposició del Museu del Disseny dedicada al tèxtil que explica com el vestit modifica l’aparença del cos mitjançant unes accions que tendeixen a comprimir-lo i alliberar-lo alternativament, des del segle XVI fins avui dia. Vint-i-vuit d’aquestes cotilles –combinades amb un text de Giacomo Casanova sobre una noia disposada a deixar-se deslligar la que portava– s’han convertit en les protagonistes de la carta del Bar El Velódromo.

Des del 2010, l’interior de la carta de El Velódromo funciona com una revista gràfica i literària, dirigida pel dissenyador Albert Planas i l’escriptor Julià Guillamon, on cada mes es publiquen tres dobles pàgines que la gent es pot endur i col·leccionar.