Miguel Milá, documents per a una exposició

A La Vitrina del Centre de Documentació es mostren una selecció de 14 plànols i dibuixos del dissenyador Miguel Milá, extrets dels nostres fons durant el procés de selecció de peces per a l’exposició «Miguel Milá, diseñador (pre)industrial», en el marc del Madrid Design Festival.

L'exposició és una mostra retrospectiva del treball del treball de Miguel Milá per a la qual el Museu del Disseny-DHub ha prestat els llums de taula i de peu M-64el llum de peu WT, la llar de foc A-14 i documentació procedent del Fons Miguel Milá sobre alguns dels objectes i projectes d’interiorisme que s’exhibeixen.

Miguel Milá (Barcelona, 1931) és un dels pioners del disseny al nostre país. Tot i que va començar la carrera d’arquitectura, ben aviat es va dedicar al disseny amb la voluntat de millorar la qualitat de vida de les persones, una premissa que ha seguit al llarg de tota la seva carrera. Habilitat manual, desig de simplificació i invisibilitat són les característiques que expliquen la seva manera de treballar. La senzillesa constructiva i la dels procediments tècnics emprats, els lligams amb l’artesania i l’ús de materials nobles defineixen els seus dissenys. Aquests trets han fet que alguns dels seus productes avui siguin clàssics. En són bona prova els llums de peu TMC i TMM o la llar de foc A-14, objectes que es troben a les col·leccions del Museu del Disseny.

La difusió de l’arxiu de Miguel Milá

L’any 2016, Miguel Milá va fer donació del seu arxiu al Museu del Disseny i des d’aleshores el Centre de Documentació es dedica a la seva conservació, recerca i difusió. Amb aquest objectiu s’han prestat per a l’exposició de Madrid 24 dibuixos i plànols d’objectes i projectes d’interiorisme. La majoria dels documents i la maqueta d’aquesta vitrina ajuden a explicar alguns dels projectes que es presenten a la mostra de Madrid. Els complementem amb d’altres de propostes no realitzades, com les d’unes marquesines per als autobusos de Barcelona.

El Fons Miguel Milá està integrat per dibuixos, plànols, fotografies, reculls de premsa, bibliografia i maquetes que permeten conèixer en profunditat el treball d’aquest dissenyador des dels inicis de la seva carrera, a finals dels anys 50 del segle xx, fins a la segona dècada del XXI.

Horari:

Dimarts, dimecres i divendres de 10 a 20 h.
Dijous de 15 a 20 h.