Mobelart, disseny per a dissenyadors

El Centre de Documentació del Disseny Hub Barcelona ha preparat un mostra de petit format on s’exposen diversos números de la revista Mobelart, publicació indispensable per a conèixer l’actualitat del disseny català i espanyol als anys setanta.

Mobelart, creada a Barcelona l’any 1972, sorgeix en una època on les publicacions dedicades a la divulgació de continguts sobre interiorisme, arquitectura i disseny industrial proliferen a tot l’estat espanyol. En un intent de diferenciar-se d’altres publicacions similars, els continguts de Mobelart es basen en la localització d’exemples de disseny rellevants i en la creació de reportatges on es mostren ambients singulars i inèdits.

Les cobertes exposades a La Vitrina de l’entrada del Centre de Documentació permeten observar els diversos llenguatges de representació i divulgació del disseny utilitzats per Mobelart. En destaquen la dicotomia entre els espais ocupats amb naturalitat pels seus habitants i els interiors deshabitats; els espais públics, com locals d’oci i comercials; l’art contemporani com a disciplina vinculada al disseny, i el moble, com a gran icona que es presenta mitjançant fotografies analítiques i representacions simbòliques.

Els col•laboradors de Mobelart van ser destacats dissenyadors i arquitectes com Rafael Carreras, Carmen Sánchez-Diezma, Jordi Vilanova, Carles Ferrater i Santiago Roqueta, que tot i l’originalitat i atreviment de la publicació, no van aconseguir que la revista tingués la difusió esperada, motiu pel qual els darrers números daten de l’any 1976.

El Centre de Documentació del Museu del Disseny conserva diversos exemplars de Mobelart que provenen dels fons de l’arquitecte Santiago Roqueta, del dissenyador Ramon Bigas i dels interioristes Francesc Besses i Jordi Vilanova.