Nova edició per projectar marques de moda emergents dissenyades a Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i el Disseny Hub Barcelona (DHub), llança avui la cinquena edició del Barcelona Fashion Forward, un programa empresarial que dona eines a dissenyadors i dissenyadores emergents que incorporin criteris de sostenibilitat i innovació. El programa va dirigit a persones autònomes o empreses de la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana especialitzades en el disseny, confecció i comercialització de productes tèxtils de dona, home, infantil, i també calçat o accessoris.

Es rebran candidatures des del 19 de desembre de 2023 i fins al 4 de febrer de 2024. Es triaran 15 participants d’entre totes les empreses o persones en règim de treball autònom presentades, que han de garantir una experiència en el mercat d’entre 1 i 5 anys i almenys han de comptar amb una persona dedicada a temps complet al projecte. El programa proporciona sessions formatives, acompanyament personalitzat i finançament de serveis. Els tutors i tutores del programa són persones expertes del sector de la moda amb una sòlida trajectòria en l'àmbit de la gestió empresarial i l'emprenedoria.

El coaching i acompanyament als projectes seleccionats serà d’un any: del març de 2024 fins al març de 2025, avaluant les oportunitats i el creixement de cadascun dels participants, impulsant àrees com ara la comercialització, la comunicació i la digitalització de la marca.

Marques guanyadores

En acabar el programa, un jurat de diferents institucions locals expertes en disseny i moda trien les guanyadores de cada edició, en funció de l’evolució dels projectes i objectius assolits i del seu mercat. En el cas de l’edició que ha culminat ara, les empreses guanyadores destacaven pel seu perfil sostenible, creatiu i de proximitat. Les quatre empreses reconegudes a la 4a Barcelona Fashion Forward han estat:

• Carlota Cahis, de Carlota Ranera: moda femenina artesanal de punt d’estil contemporani.
  • Sabinis, de Sabina Teruel: calçat femení sofisticat, artesanal i de proximitat.
  • We Are Apron, de Maria José Moreno: moda atemporal sense gènere d’estil urbà.
  • Love by Ksenia, de Ksenia Karpenko: moda femenina contemporània combinada amb el patrimoni cultural d’Ucraïna.

La inscripció es pot formalitzar aquí fins al 4 de febrer de 2024.