Prestem documents per a l’exposició «Linies dures. Edificis, disseny i urbanisme a Barcelona (1949-1974)»

Una seixantena de documents procedents dels fons documentals del Centre de documentació del Museu del Disseny estaran presents a l’exposició Línies dures. Edificis, disseny i urbanisme a Barcelona (1949-1974), organitzada per La Virreina Centre de la Imatge, en coproducció amb el COAC i el Centre Obert d’Arquitectura.

La mostra, comissariada per Valentín Roma, tindrà lloc a les plantes baixa i primera de l’edifici de l’antiga seu de l’editorial Gustavo Gili, futura seu de l’Institut de Cultura de Barcelona. Mitjançant documents, textos i imatges, l’exposició mostra un conjunt de 29 casos d’estudi que presenten propostes del camp de l’arquitectura, el disseny i l’urbanisme que, vistos en perspectiva, constitueixen «línies dures» respecte a les tendències hegemòniques de cada període. Tots ells són intents d’obrir les disciplines a nous usos col·lectius, utilitzen el projecte com a eina amb la qual comprendre i millorar l’esfera pública i s’enfronten als conflictes ciutadans sense l’ús de fórmules corporatives, models preformatejats o solucions exemplars.

Per aquesta exposició, el Centre de documentació del museu ha prestat documents procedents de diversos fons i col·leccions:

Entre els documents prestats podem destacar cartells d’exposicions realitzades a La Sala Vinçon, dissenys d’Yves Zimmermann i Toni Miserachs per als laboratoris Geigy, alguns exemples de la imatge gràfica realitzada per America Sanchez per a Mobles 114, documents relacionats amb la constitució i primeres activitats de les associacions de disseny gràfic (ADG FAD) i disseny industrial (ADI FAD) del FAD, i un conjunt de catàlegs de Bd Ediciones de Diseño, Gris, Metalarte o Snark Design, tots ells realitzats entre els anys 60 i 70 del passat segle.

De tots aquests materials documentals, la col·lecció de disseny de producte del Museu en té les peces, algunes de les quals es poden veure a l’exposició permanent Objectes Comuns. Històries locals, debats globals.

Dates exposició:

• Inauguració: divendres 3 de febrer a les 17 h