Qui va ser Elisava?

Com sabeu, a partir del 14 de desembre podreu visitar el Museu del Disseny de Barcelona, al qual s'accedeix des de la plaça de les Glòries Catalanes o des dels Jardins d’Elisava.

Els jardins, l’espai verd situat entre els carrers de Badajoz i d’Àlaba, han estat batejats amb el nom d’Elisava, en honor a la brodadora o comitent del tapís que apareix en la fotografia.

Procedent de la catedral de la Seu d'Urgell, el Penó de Sant Ot –un estendard del segle XII fet amb lli i brodat amb fils de seda, i amb la inscripció ELIs/AVA/MEF/CIT (Elisava me fecit)– pertany a la col·lecció del Museu. La peça estarà exposada en la mostra Extraordinàries! Col·leccions d'arts decoratives i arts d'autor (segles III-XX).